Friday, December 19, 2008

EU Analysis (update 20hb Des 2008)

EU Analysisi (Update 20 Dis 2008)
Hasil analysis pada 19 dis 2008 pasaran telah menurun dan melepasi kotak Break Out sehingga mencecah ke garisan resistrance 3 dan Fibonacci Resistance kuning pada 61.8%. Pasaran telah membuat kedudukkan yang terendah pada paras 1.3917.
Update TF H4 Analysis
Pergerakkan pasaran telah menghampiri BBand_Stop_V1 dan masih belum melepasi candliestick selepas penurunan. Ramalan analisa pasaran akan menurun lagi selepas proses peningkatan mengikut TH H4 ini sehingga pasaran melepasi BBand_Stop_V1 support biru dan menuju ke BBand_stop_V2 support biru untuk proses pernukaran arah yang seterusnya.
Update TF H1 Analysis
Pasaran telah melepasi kotak Break Out Box Hijau sehingga mencecah ke titik yang terakhir BBand_Stop_V2 Support biru pada TF H1 ini. Untuk permulaan analysis dalam TF H1 ini teknik yang digunakan seterusnya adalah teknik ( a ) , ( b ) , ( c ) dan ( d ) untuk melaraskan kedudukan pasaran pada TF H4 ke point "C".
Ramalan analysis dalam TF H1 ini telah memenuhi syarat indicator BBand_Stop_V1 Support dan BBand_Stop_V2 support dan diramalkan pasaran akan menurun selepas proses kenaikkan. Apa yang perlu di analisa adalah berapa peratuskah pasaran akan meninggkat dahulu sebelum proses penurunan nanti.
Untuk analysis seterusnya, saya hanya memfokuskan pada harga buka pasaran pada permulaan pembukaan pasaran TF 1 Week dahulu disusuli dengan TF Day 1 seterusnya TF H4 dan TF H1 dengan menggunakan teknik Garisan Support dan Resistance + Pivot Line + Zigzag dan Break Out Box.
Ramalan analysis akan dimaklumkan pada jam 3.00 petang pada hari isnin.
Semoga berjaya.

No comments: